poniedziałek, 4 maja 2020

NA TROPIE METAFORY

CEL: JESTEM POETĄ. 

NACOBEZU:
  1. ROZPOZNAJĘ ŚRODKI STYLISTYCZNE (PRZENOŚNIA, UOSOBIENIE, OŻYWIENIE, PORÓWNANIE, EPITET).
  2. TWORZĘ WŁASNE METAFORY.
  3. MALUJĘ SŁOWAMI I PĘDZLEM.

środa, 29 kwietnia 2020

PODNIEBNA PRZYGODA: PRZERWA NA SZTUKĘ

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Caspar_David_Friedrich_054.jpg#/media/Plik:Caspar_David_Friedrich_054.jpg
CEL: POZNAJEMY MALARSKIE OBRAZY NIEBA

NACOBEZU:
  1. Dzielę się wrażeniami po wizycie on-line w Muzeum Narodowym.
  2. Nadaję tytuły obrazom słowami Adama Mickiewicza.
  3. Uzasadniam swoje zdanie.
  4. Określam nastrój dzieła malarskiego.

wtorek, 28 kwietnia 2020

PODNIPODNIEBNA PRZYGODA. PRZYSTANEK: NIEBO ADAMA MICKIEWICZA

CEL: POZNAJEMY FRAGMENT "PANA TADEUSZA".
NACOBEZU:
  1. Wyróżniam obrazy poetyckiego nieba Mickiewicza.
  2. Odnajduję elementy języka poezji - epitety, porównania.
Już tyle potrafisz! Opisz swoimi słowami chmury Adama Mickiewicza, zapisz w zeszycie (lub w cyfrowej historii w Sutori), wypisz z tekstu 5 epitetów, przyjrzyj się porównaniom: CHMURY SŁOWEM I PĘDZLEM MALOWANE. 

Możesz też zastanowić się,po co poeci używają epitetów, porównań, metafor, personifikacji, animizacji. Swoje myśli zapisz w zeszycie.
Na wykonanie zadań masz czas do 29 kwietnia. Powodzenia!