CEL: Rozmawiamy poetycko o miłości.
NACOBEZU:
1. Poznaję wiersz Andrzeja Bursy - analizuję i interpretuję.
2. Myślę i wyrażam swoje zdanie.
3. Pracuję w grupie.
NA DOBRY POCZĄTEK: zastanów się, co Ci się kojarzy ze słowem miłość: CO TO JEST MIŁOŚĆ?
PRZECZYTAJ, POMYŚL i ZAPISZ 3 PYTANIA, KTÓRE NASUNĘŁY CI SIĘ PO PRZECZYTANIU WIERSZA.
Andrzej Bursa, Jedenastoletni zakochany
Beksa płaksa...
Dlaczego płaczesz?
Moja miła wyjechała daleko
I już więcej jej nie zobaczę...
A ile ty masz lat?
Jedenaście...
Fe taki duży i płacze
Ja nie płaczę nigdy proszę pana
Ani gdy stłukę kolano
I w skórę umiem brać bohatersko
Tylko dziś mnie bardzo boli serce
Masz czas jeszcze na rozterki duszy
Ja wiem proszę pana
Jesteś za duży żeby płakać a za mały żeby kochać
Wielkie dziury obnosząc na pończochach
I czerwone odstające uszy
POMYŚL I ODPOWIEDZ NA PYTANIA:
- Kto z kim i o czym rozmawia?
- Co mówią bohaterowie wiersza?
- Kto jest podmiotem lirycznym?
- Co znaczy metafora: "się błąkam po oziębłym globie"?
- Jaki problem ma podmiot liryczny?
- Zapiszcie wszystko, co pomaga w rozwiązaniu problemu.
- Zapiszcie wszystko, co przeszkadza w rozwiązaniu problemu.
A CO NA TEN TEMAT POWIEDZIAŁBY BILBO BAGINS?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz