NACOBEZU:
1. Poznaję opowieść o psie Przyimku.
2.Rozpoznaję przyimki i wyrażenia przyimkowe.
3. Określam przypadek rzeczownika w wyrażeniu przyimkowym.
4. Opisuję sytuację przedstawioną na ilustracji.
NA DOBRY POCZĄTEK:
Usiądź na krześle. Wstań z krzesła. Stań obok stołu. Schowaj się za drzwiami i wróć na miejsce. Usiądź na krześle. To zaczynamy!
PRZECZYTAJ:
Ostatnio w parku spotkałam pana RZECZOWNIKA z pieskiem PRZYIMKIEM. Przesympatyczne spotkanie! Dowiedziałam się, że RZECZOWNIK z PRZYIMKIEM to naprawdę wielcy przyjaciele. RZECZOWNIK dba o samodzielność PRZYIMKA, ponieważ piesek sam nic nie może robić w zdaniu. PRZYIMEK z kolei opowiada, gdzie znajduje się RZECZOWNIK i włóczy się za swoim panem, a nawet nim rządzi, wyobraźcie sobie! Określonymi pytaniami żąda określonych przypadków. Razem jednak tworzą niesamowitą relację: WYRAŻENIE PRZYIMKOWE. Poznajcie tę niezwykłą parę.
W PRZECZYTANYM TEKŚCIE ZOSTAŁY WYRÓŻNIONE PRZYIMKI WRAZ Z RZECZOWNIKAMI, O KTÓRYCH POŁOŻENIU INFORMUJĄ PRZYIMKI. ZAPISZ JE W ZESZYCIE I OKREŚL PRZYPADEK RZECZOWNIKA. PAMIĘTAJ O ZADANIU WŁAŚCIWEGO PYTANIA.
WŁAŚNIE POZNAŁAŚ / POZNAŁEŚ PRZYIMKI ORAZ WYRAŻENIA PRZYIMKOWE! GRATULACJE!
Jeśli coś jest niejasne, zajrzyj do notatki: PRZYIMEK.
OSTATNIE ZADANIE: Wykonaj ćw 2 ze str. 211 (napisz 5 zdań, podkreśl wyrażenia przyimkowe i prześlij mailem rozwiązanie do środy - 2.04. ).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz