środa, 1 kwietnia 2020

SPÓJNIK - CICHY AGENT CZĘŚCI MOWY

CEL: POZNAJEMY SPÓJNIK.
NACOBEZU:
1. Rozpoznaję spójniki w zdaniach.
2. Szukam spójników o podobnych znaczeniach.
3. Stawiam przecinki przed spójnikami, które tego wymagają.
4. Nie stawiam przecinków przed spójnikami, które tego wymagają.

OBEJRZYJ PREZENTACJĘ, Z KTÓREJ DOWIESZ SIĘ, CZYM JEST SPÓJNIK:
CICHY AGENT CZĘŚCI MOWY.

JEŚLI COŚ JEST NIEJASNE, OBEJRZYJ JESZCZE RAZ ORAZ PRZECZYTAJ NOTATKĘ W PODRĘCZNIKU (s. 218).

UŁÓŻ JEDNO ZDANIE ZE SPÓJNIKIEM, PRZED KTÓRYM NIE STAWIAMY PRZECINKA I JEDNO ZDANIE ZE SPÓJNIKIEM, PRZED KTÓRYM STAWIAMY PRZECINEK. (Rozwiązanie zapisz w zeszycie).

WŚRÓD SPÓJNIKÓW SĄ BRACIA, KTÓRZY MAJĄ PODOBNE ZNACZENIA. SPRAWDŹ, CZY PORADZISZ SOBIE ZE SPOTKANIEM Z NIMI. (Zrób ćwiczenie 3, s. 218. Rozwiązanie zapisz w zeszycie).

SPRAWDŹ, CZY RADZISZ SOBIE Z PRZECINKAMI PRZED SPÓJNIKAMI. (Zrób ćwiczenie 1, s. 220. Rozwiązanie zapisz w zeszycie).

Wybierz zadanie, którym chcesz się pochwalić i prześlij mi (może to być komentarz pod tym postem, może być wiadomość w MS Teams, może być mail)Na wykonanie zadań masz czas do 6 kwietnia.

UWAGA! ZADANIE DLA CHĘTNYCH: Ostatnio poznaliśmy dwie malutkie części mowy: PRZYIMEK i SPÓJNIK. Zastanów się, czym się od siebie różnią, a w czym są podobne? Podziel swoimi przemyśleniami (może to być komentarz pod tym postem, może być wiadomość w MS Teams, może być mail), termin - 6 kwietnia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz