CEL: CZYTAMY WIERSZ ZBIGNIEWA HERBERTA "PUDEŁKO ZWANE WYOBRAŹNIĄ".
NACOBEZU:
NACOBEZU:
- Omawiam wiersz Zbigniewa Herberta.
- Rozpoznaję obrazy poetyckie.
- Rozpoznaję środki poetyckie.
- Rozmawiam na temat wyobraźni.
Korzystając z prezentacji p. Anny Stasiak: PUDEŁKO ZWANE WYOBRAŹNIĄ i tekstu w podręczniku (s.219), zastanów się i zrób notatkę na temat wiersza. Uwzględnij następujące pytania:
1. Kim był Zbigniew Herbert?
2. Jak wyjaśnisz tytuł wiersza?
3. Jaki jest nastrój wiersza?
4. Do kogo zwraca się podmiot liryczny?
5. W jaki sposób wprowadzane są kolejne obrazy poetyckie?
6. Jakie obrazy poetyckie możesz wyodrębnić w wierszu? W jaki sposób są wprowadzone?
7. Wypisz z tekstu epitet, przenośnię, ożywienie, porównanie, apostrofę. Jaką pełnią funkcję?
NASZA NOTATKA: PUDEŁKO ZWANE WYOBRAŹNIĄ
CZYM JEST WYOBRAŹNIA? Pracując w parach, zastanówcie nad słowami Alberta Einsteina, Pabla Picassa i Fryderyka Nietzschego na temat wyobraźni (ćw. 12, s. 221).
ZADANIE DOMOWE /do wyboru/:
1. Wyobraź sobie, że masz możliwość dopisania jeszcze jednej zwrotki do wiersza. Stwórz ją w takim samym układzie, jak zwrotki w wierszu(najpierw polecenie, potem myślnik, następnie obraz, jaki powinien się ukazać).
2. Stwórz komiks na podstawie wiersza.
3. Wykonaj dowolną techniką ilustrację do wiersza Zbigniewa Herberta.
Termin wykonania: 10 stycznia 2022.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz