CEL: Wyjaśniam, w jaki sposób starożytni Grecy opisywali powstanie świata.
NACOBEZU:
- Opowiadam mit o powstaniu świata.
- Poznaję drzewo genealogiczne bogów greckich.
- Stawiam pytania uniwersalne.
- Wyjaśniam, co to jest mit.
PO PRZECZYTANIU TEKSTU I OBEJRZENIU FILMU SPRÓBUJMY ODPOWIEDZIEĆ NA PYTANIA, ustalmy:
- Co było na początku?
- Kto wyłonił się z Chaosu?
- Dlaczego Uranos zrzucił cyklopów do Tartaru?
- Komu Gaja wręczyła kamienny sierp?
- Dlaczego Kronos pożerał swoje dzieci?
- W jaki sposób Rea uratowała Zeusa?
- Kto karmił Zeusa w Arkadii?
- Kogo ocalił Zeus?
http://sp4.grajewo.com/przeczytaj-zrozum-polub-swoja-lekture-2/ |
JESZCZE TYLKO KILKA PYTAŃ O ŚWIAT PRZEDSTAWIONY:
- Kiedy i gdzie dzieją się wydarzenia?
- Na jakie pytania uniwersalne odpowiada ta opowieść?
Właśnie poznałeś/poznałaś mit o powstaniu świata. Korzystając z notatki (s.205), zapisz swoją definicję mitu. Dlaczego mity są ważne?
PRACA DOMOWA
A co z rodzeństwem Zeusa: Hadesem, Posejdonem, Herą, Demeter i Hestią? Jak potoczyły się ich losy po uwolnieniu z brzucha Kronosa? Korzystając z dowolnej mitologii greckiej i tekstu "Ci nieznośni bogowie olimpijscy" (s. 206-207), przedstaw wybraną postać w dowolnej formie (plakat, tekst, prezentacja). Możesz wykorzystać prezentację szefa - Zeusa, zwanego przez niektórych Dzeusem (prezentacja pochodzi z książki: Frank Schwieger, Ja, Zeus i ekipa z Olimpu. Bogowie i bohaterowie opowiadają mity greckie, Poznań 2017, s. 231):
Na wykonanie zadania masz czas do 4.11.2020. Swoją pracę umieść w padlecie:
Bogowie olimpijscy oczami uczniów klasy 5 b.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz