CEL: PRZYGLĄDAM SIĘ PRZYMIOTNIKOM.
NACOBEZU:
- Określam liczbę, rodzaj, przypadek przymiotnika.
- Łączę rzeczownik z przymiotnikiem.
- Bawię się przymiotnikiem.
NA DOBRY POCZĄTEK: Mam dla Ciebie zagadkę. Żeby przejść do dalszej części lekcji, musisz odkodować zaszyfrowane słowo:
POŁĄCZ RZECZOWNIKI Z ODKRYTYM PRZYMIOTNIKIEM. Do odszyfrowanego przymiotnika dopasuj rzeczowniki: dzwonek, ławka, stołówka, boisko. Zapisz w zeszycie rozwiązanie. Co musiałeś/musiałaś zrobić z przymiotnikiem, żeby Twój zapis był poprawny?
📌 Przymiotnik określa rzeczownik. Dopasowuje swoją formę do rzeczownika.
SPRAWDŹ, JAK WYGLĄDA SYTUACJA W LICZBIE MNOGIEJ. Spróbuj dopasować rzeczowniki i przymiotniki do rodzajów: RODZAJ PRZYMIOTNIKA.
Znajdź zasadę: jak określić rodzaj przymiotnika w liczbie mnogiej? Zapisz ją w zeszycie.
📌 Przymiotnik odmienia się przez liczby i rodzaje.
ODMIEŃ PRZEZ PRZYPADKI W LICZBIE POJEDYNCZEJ I MNOGIEJ RZECZOWNIK I PRZYMIOTNIK SZKOLNA STOŁÓWKA. Zapisz odmianę w zeszycie.
OKREŚL FORMĘ PRZYMIOTNIKA. Spróbuj najpierw online: FORMA PRZYMIOTNIKA.
📌 Określenie formy przymiotnika oznacza określenie przypadka, liczby i rodzaju przymiotnika.
Spróbuj tradycyjnie:
- PRZEPISZ PODANE NIŻEJ ZDANIA DO ZESZYTU.
- PODKREŚL PRZYMIOTNIKI (KOLOREM ZIELONYM) I RZECZOWNIKI, KTÓRE TE PRZYMIOTNIKI OKREŚLAJĄ (KOLOREM CZERWONYM).
- OKREŚL FORMĘ (PRZYPADEK, LICZBA, RODZAJ) PRZYMIOTNIKÓW.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz