środa, 17 lutego 2021

Odmiana przymiotnika, co z tego wynika?

 CEL: PRZYGLĄDAM SIĘ PRZYMIOTNIKOM.

NACOBEZU:

  1.  Określam liczbę, rodzaj, przypadek przymiotnika.
  2. Łączę rzeczownik z przymiotnikiem.
  3. Bawię się przymiotnikiem.

NA DOBRY POCZĄTEK: Mam dla Ciebie zagadkę. Żeby przejść do dalszej części lekcji, musisz odkodować zaszyfrowane słowo:

POŁĄCZ RZECZOWNIKI Z ODKRYTYM PRZYMIOTNIKIEM. Do odszyfrowanego przymiotnika dopasuj rzeczowniki: dzwonek, ławka, stołówka, boisko. Zapisz w zeszycie rozwiązanie. Co musiałeś/musiałaś zrobić z przymiotnikiem, żeby Twój zapis był poprawny?
 
 📌 Przymiotnik określa rzeczownik. Dopasowuje swoją formę do rzeczownika.
 
SPRAWDŹ, JAK WYGLĄDA SYTUACJA W LICZBIE MNOGIEJ. Spróbuj dopasować rzeczowniki i przymiotniki do rodzajów: RODZAJ PRZYMIOTNIKA. 
Znajdź zasadę: jak określić rodzaj przymiotnika w liczbie mnogiej? Zapisz ją w zeszycie.
 
📌 Przymiotnik odmienia się przez liczby i rodzaje.
 
ODMIEŃ PRZEZ PRZYPADKI W LICZBIE POJEDYNCZEJ I MNOGIEJ RZECZOWNIK I PRZYMIOTNIK SZKOLNA STOŁÓWKA. Zapisz odmianę w zeszycie.

OKREŚL FORMĘ PRZYMIOTNIKA. Spróbuj najpierw online: FORMA PRZYMIOTNIKA.
 
 📌 Określenie formy przymiotnika oznacza określenie przypadka, liczby i rodzaju przymiotnika.

Spróbuj tradycyjnie: 
  1. PRZEPISZ PODANE NIŻEJ ZDANIA DO ZESZYTU. 
  2. PODKREŚL PRZYMIOTNIKI (KOLOREM ZIELONYM) I RZECZOWNIKI, KTÓRE TE PRZYMIOTNIKI OKREŚLAJĄ (KOLOREM CZERWONYM). 
  3. OKREŚL FORMĘ (PRZYPADEK, LICZBA, RODZAJ) PRZYMIOTNIKÓW.
W szkolnej stołówce wielkie zamieszanie! Na obiad była przypalona zupa, a młodsze dzieci nie dostały pysznych deserów. Podobno ktoś ukradł soczyste pomarańcze! Wszyscy biegają po szkolnych salach i korytarzach. Ostatnią nadzieją na deser jest pobliski sklep warzywny...
 
 
 
 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz