CEL: POWTARZAMY WIADOMOŚCI O PRZYMIOTNIKU I PRZYMIOTNIKU.
NACOBEZU:
1. Rozpoznaję przymiotniki i liczebniki w zdaniu.
2. Rozpoznaję rodzaje liczebników.
3. Znam właściwości liczebnika i przymiotnika.
4. Odkrywam zależności między rzeczownikiem i jego określeniami.
NA DOBRY POCZĄTEK: Zapraszam do kawiarni "Pod pachnącym bzem". Niestety, z menu ktoś wymazał wszystkie przymiotniki. Pomóż je uzupełnić.
WYKONAJ ZADANIA PRZYMIOTNIKOWE:
1. Na jakie pytania odpowiadają dopisane przymiotniki?
2. Od jakich części mowy zadałaś/zadałeś pytania?
3. Wybierz jedną z par z menu i odmień przez przypadki. Zaobserwuj, czy zmieniają się obydwa wyrazy?
4. Otwórz podręcznik na s. 22 i przeczytaj informacje o przymiotniku. Zrób krótką notatkę o właściwościach przymiotnika.
5. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie z podręcznika - ćw. 6, s. 23.
NA DRUGI POCZĄTEK: Pokazałam swoją notatkę koleżance. Chwyciła się za głowę i rzekła:
- Napisz słowami, a nie cyframi, bo nie jesteśmy analfabetami!
Więc, proszę - zróbcie to za mnie.
WYKONAJ ZADANIA LICZEBNIKOWE:
- Zapisz słownie liczebniki, ale uważaj - PODPOWIEDŹ.
- Poszukaj rzeczowników, które łączą się z wypisanymi liczebnikami.
- Zadaj pytania od rzeczowników.
- Sprawdź przez co odmieniają się liczebniki.
- Nazwij rodzaje liczebników - podpowiedź w podręczniku - s. 22.
- Wykonaj w zeszycie ćwiczenie z podręcznika - ćw. 11, s. 25.
🔑 NA CZYM POLEGA PRZYJAŹŃ RZECZOWNIKA Z LICZEBNIKIEM I PRZYMIOTNIKIEM? - zapisz swoją refleksję.
ZADANIE DLA CHĘTNYCH. Przypomnij sobie i przedstaw w dowolnej formie zagadnienia:
1. Stopniowanie przymiotników.
2. Z jakimi rzeczowniki łączą się liczebniki zbiorowe.
Pomoże Ci:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz