środa, 17 lutego 2021

Odmiana przymiotnika, co z tego wynika?

 CEL: PRZYGLĄDAM SIĘ PRZYMIOTNIKOM.

NACOBEZU:

  1.  Określam liczbę, rodzaj, przypadek przymiotnika.
  2. Łączę rzeczownik z przymiotnikiem.
  3. Bawię się przymiotnikiem.

NA DOBRY POCZĄTEK: Mam dla Ciebie zagadkę. Żeby przejść do dalszej części lekcji, musisz odkodować zaszyfrowane słowo:

poniedziałek, 15 lutego 2021

O jednym określeniu rzeczownika, czyli tajemnice przymiotnika.

 CEL: Powtarzamy, co już wiemy o przymiotniku.

NACOBEZU:

1. Rozpoznaję przymiotniki.

2. Odmieniam przymiotniki. 

3. Poprawnie zapisuję przymiotniki zakończone na -cy, -dzy, -czy, -ży.

środa, 10 lutego 2021

1,2,3 START - PISZEMY!


CEL: TWORZYMY OPOWIADANIE: CO BY BYŁO, GDYBY NA ŚWIECIE NAGLE ZABRAKŁO INTERNETU.

 

 

 


JAK ZAPISAĆ DIALOG W OPOWIADANIU?

 CEL: Zapisujemy dialog.

NACOBEZU:

  1. Zapisuję dialogi bohaterów. 

NA DOBRY POCZĄTEK: Zastanów się: po co w opowieściach autorzy wprowadzają dialogi?