poniedziałek, 7 grudnia 2020

"Tam albo nie tam", czyli Atlantyda według Wisławy Szymborskiej

ZANIM ZACZNIEMY: Rzuć kostką (w wyobraźni) i zapisz jak najwięcej zapamiętanych słów.
 
CEL: Czytamy i odczytujemy wiersz Wisławy Szymborskiej "Atlantyda".
NACOBEZU
  1. Rozmawiam o zaginionym lądzie.
  2. Interpretuję wiersz Wisławy Szymborskiej.
  3. Odczytuję i interpretuję pytania retoryczne.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁ i zapisz w zeszycie 5 informacji na temat mitycznej krainy Atlantydy: Atlantyda, gdzie się znajdowała i co było przyczyną jej zniknięcia.
 
CO O ATLANTYDZIE MA DO POWIEDZENIA WISŁAWA SZYMBORSKA? Otwórz podręcznik (s. 200). Przeczytaj fragment wiersza "Atlantyda" i odpowiedz na pytania:
  1. Co ma wspólnego nasza kostka z tekstem wiersza?
  2. Jak zbudowane są zdania w wierszu?
  3. Nad czym zastanawia się podmiot liryczny?
  4. Jakie pytania pojawiają się w utworze?
  5. Dlaczego podmiot liryczny przeciwstawia sobie tyle sprzeczności (np. "Meteor spadł./ To nie meteor.") i stawia pytania retoryczne?
POSŁUCHAJ interpretacji muzycznej wiersza Wisławy Szymborskiej w wykonaniu Grzegorza Turnaua:
 
🔑 Czy muzyka pomaga w czytaniu poezji?
 
PRACA DOMOWA (dla chętnych): Na podstawie wiersza Wisławy Szymborskiej "Atlantyda" zaprojektuj plakat (w formie papierowej lub cyfrowej), który mógłby być zaproszeniem na spotkanie poszukiwaczy mitycznych skarbów. Pamiętaj, że Twoja praca ma nawiązywać graficznie do wiersza. Na wykonanie zadania masz czas do 17 grudnia. Pracę prześlij na adres: polskioswojony205@gmail.com.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz