CEL: Poznajemy rzeczowniki o nietypowej odmianie.
NACOBEZU:
- Poprawnie stosuję rzeczowniki, które odmieniają się nietypowo lub nie odmieniają się.
https://www.etsy.com/pl/listing/602206441/kiwi-ptak-z-kiwi-przeznaczone-dla-siebie |
Na dobry początek zastanów się nad sensem obrazka.Przeczytaj tekst i zastanów się, jak odmienić wyróżnione rzeczowniki:
Na śniadanie wypiliśmy z bratem kubek kakao. Mój brat uczy się w liceum. Często podkreśla, że należy już do młodzieży, więc śmieje się z moich dziecięcych spodni. Lubi kiwi i używa męskich perfum.
Zapamiętaj!
❗RZECZOWNIKI ZAKOŃCZONE NA -UM w M.l.poj. (np. liceum, gimnazjum, forum, muzeum) we wszystkich przypadkach w liczbie pojedynczej mają taką samą formę.
❗JEST GRUPA RZECZOWNIKÓW, KTÓRE GRAMATYCZNIE WYSTĘPUJĄ TYLKO W LICZBIE POJEDYNCZEJ (np. młodzież, krew, ludzkość, broń, powietrze).
❗JEST
GRUPA RZECZOWNIKÓW, KTÓRE GRAMATYCZNIE WYSTĘPUJĄ TYLKO W LICZBIE
MNOGIEJ (np. perfumy, spodnie, sanie, skrzypce, wakacje).
❗JEST
GRUPA RZECZOWNIKÓW, KTÓRE NIE ODMIENIAJĄ SIĘ (np. kakao, makao, boa, jury, menu, emu, tofu).
TRENING CZYNI MISTRZA. Czas na ćwiczenia. Wykonaj ćwiczenia z podręcznika (ćw. 1, 3, 4, s. 78). Zagraj w poziom mistrzowski: https://learningapps.org/watch?v=pxowvd22n20.
Powodzenia!
MP
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz