CEL: POZNAJEMY WIERSZE JANA TWARDOWSKIEGO I CZESŁAWA MIŁOSZA
NACOBEZU:
1. Rozmawiam o autorytetach.
2. Czytam teksty poetyckie.
3. Określam uczucia podmiotu lirycznego.
4. Tropię środki poetyckie.
5. Tworzę.
NA DOBRY POCZĄTEK zastanów się:
1. Co oznacza słowo autorytet?
2. Kto może być autorytetem?
3. Dlaczego naśladujemy autorytety?
4. Kto może być pierwszym wzorem dla każdego z nas?
CZYTAMY WIERSZ JANA TWARDOWSKIEGO "RĘCE". Idąc za naszą przewodniczką - p. Anną Stasiak, przeczytaj i postaraj się odczytać sens wiersza: JAN TWARDOWSKI "RĘCE".
Zanotuj w zeszycie odpowiedzi na pytania zadane w czasie poetyckiej podróży. Tekst wiersza znajduje się w podręczniku (s.108).
TWORZYMY. W grupach ułóżcie tekst, który będzie dokończeniem zdań:
GRUPA 1: Twoje ręce - mamusiu...
GRUPA 2: Twoje oczy - mamusiu...
GRUPA 3: Twoje dłonie - mamusiu...
GRUPA 4: Twoje usta - mamusiu...
CZYTAMY WIERSZ CZESŁAWA MIŁOSZA "OJCIEC W BIBLIOTECE". Przeżyj magiczną przygodę z naszą przewodniczką - p. Anną Stasiak i postaraj się odczytać sens wiersza: CZESŁAW MIŁOSZ "OJCIEC W BIBLIOTECE". Zanotuj w zeszycie odpowiedzi na pytania zadane w czasie drugiej poetyckiej podróży. Tekst wiersza znajduje się w podręczniku (s. 109).
TWORZYMY. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 3, s. 110.
PRACA DOMOWA: Przeczytaj tekst Justyny Sucheckiej "20 najbardziej wpływowych nastolatków" (s. 114-115).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz