CEL: Powtarzamy zasady ortograficzne.
NACOBEZU:
1. Znam i stosuję zasady pisowni: ż, rz, ó, u, h, ch.
2. Wyjaśniam pisownię trudnych wyrazów.
3. Pracuję w grupie i tworzę.
NACOBEZU:
1. Znam i stosuję zasady pisowni: ż, rz, ó, u, h, ch.
2. Wyjaśniam pisownię trudnych wyrazów.
3. Pracuję w grupie i tworzę.
NA DOBRY POCZĄTEK: zagrajmy w grę: WIELKIE ORTOGRAFICZNE STARCIE.
Sprawdźcie, co kryje się pod poszczególnymi cyferkami i zapiszcie w zeszycie 3 wybrane rozwiązania zadań z gry.
PRACUJEMY W GRUPACH:
GRUPA 1, 2: pisownia wyrazów "ż" i "rz":
- przypomnijcie sobie zasady pisowni "rz" i "ż" - s. 197 - 200 w podręczniku,
- wybierzcie jedno ciekawe Waszym zdaniem ćwiczenie i zróbcie je w zeszycie (s.197-200),
- przygotujcie dla pozostałych uczniów: zasady pisowni "ż" i "rz" (z przykładami, zapiszcie również wyjątki); jedno ćwiczenie ortograficzne i jedną zagadkę ortograficzną,
- swoją pracę umieśćcie we właściwym miejscu: ORTOGRAFICZNE STARCIE,
- podsumujcie w zeszycie swój udział w zadaniu (np. Wpadłam/wpadłem na pomysł..., Moje zadanie polegało na...).
GRUPA 3, 4: pisownia wyrazów "ó" i "u":
- przypomnijcie sobie zasady pisowni "ó" i "u" - s. 144-148 w podręczniku,
- wybierzcie jedno ciekawe Waszym zdaniem ćwiczenie i zróbcie je w zeszycie (s.144-148),
- przygotujcie dla pozostałych uczniów: zasady pisowni "ó" i "u" (z przykładami, zapiszcie również wyjątki); jedno ćwiczenie ortograficzne i jedną zagadkę ortograficzną,
- swoją pracę umieśćcie we właściwym miejscu: ORTOGRAFICZNE STARCIE,
- podsumujcie w zeszycie swój udział w zadaniu (np. Wpadłam/wpadłem na pomysł..., Moje zadanie polegało na...).
GRUPA 5: pisownia wyrazów "h" i "ch":
- przypomnijcie sobie zasady pisowni "h" i "ch" - s. 238-240 w podręczniku,
- wybierzcie jedno ciekawe Waszym zdaniem ćwiczenie i zróbcie je w zeszycie (s.238-240),
- przygotujcie dla pozostałych uczniów: zasady pisowni "h" i "ch" (z przykładami, zapiszcie również wyjątki); jedno ćwiczenie ortograficzne i jedną zagadkę ortograficzną,
- swoją pracę umieśćcie we właściwym miejscu: ORTOGRAFICZNE STARCIE,
- podsumujcie w zeszycie swój udział w zadaniu (np. Wpadłam/wpadłem na pomysł..., Moje zadanie polegało na...).
Na wykonanie zadania macie dwie godziny lekcyjne. Powodzenia!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz