CEL: POZNAJEMY WIERSZ JULIUSZA SŁOWACKIEGO "W PAMIĘTNIKU ZOFII BOBRÓWNY".
NACOBEZU:
- Wiem, kim był Juliusz Słowacki.
- Wiem, dlaczego Juliusz Słowacki napisał wiersz "W pamiętniku Zofii Bobrówny".
- Rozpoznaję w wierszu: epitety, apostrofy, zdrobnienia.
- Nazywam uczucia podmiotu lirycznego.
"Proszę ładnie się wpisywać,
lecz karteczek nie wyrywać,
bo karteczki się gniewają,
gdy je dzieci wyrywają".
CZYTAJ, MYŚL, NOTUJ Za chwilę odbędziesz niezwykłą podróż do sztambucha Zofii Bobrówny. Notuj najważniejsze rzeczy w zeszycie. W podróż zaprasza p. Katarzyna Porębska: O LIRYCZNYM WPISIE DO PAMIĘTNIKA.
POCZUJ: Za chwilę usłyszysz dwie interpretacje muzyczne wiersza Juliusza Słowackiego. Która z nich jest Ci bliższa? Napisz krótkie uzasadnienie w zeszycie.
Marek Grechuta "Niechaj mnie Zośka o wiersze nie prosi"
Niechaj mnie Zośka o wiersze nie prosi - Marek Grechuta - interpretacja Hubert Biczkowski HUBAS
ZADANIE DLA CHĘTNYCH: Możesz nauczyć się pięknie recytować wiersz Juliusza Słowackiego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz