poniedziałek, 15 listopada 2021

O TRUDNEJ SZTUCE ARGUMENTOWANIA.

CEL: UCZYMY SIĘ TRUDNEJ SZTUKI ARGUMENTACJI.
NACOBEZU:
  1. Szukam nowych rozwiązań.
  2. Uzasadniam swoje zdanie.
  3. Uczę się sztuki dyskutowania.
NA DOBRY POCZĄTEK wyobraź sobie, że jesteś wynalazcą / odkrywcą i rozwiązałaś/ rozwiązałeś jeden z problemów, odpowiadając na pytania: 
  1. Jak nauczyć się w ciągu dnia całego „Pana Tadeusza” na pamięć?
  2. Jak tańcem przedstawić rynek warszawski?
  3. Jak zmierzyć poziom szczęścia?
  4. Jak namalować bezradność kota?
  5. Jak zmierzyć poziom fantazji?
Napisz instrukcję do swojego odkrycia/wynalazku (zastosowanie, sposób użytkowania). Zastanowimy się, co było dobre w Twoim pomyśle, co należy poprawić.

CZY SZTUCZNA INTELIGENCJA NIE JEST NAM POTRZEBNA? - zadanie w grupach. 
 
1. Dzielimy się na dwie grupy: 
  • GRUPA I:  ZBIERA ARGUMENTY POTWIERDZAJĄCE, ŻE SZTUCZNA INTELIGENCJA JEST NAM POTRZEBNA
  • GRUPA II:  ZBIERA ARGUMENTY POTWIERDZAJĄCE, ŻE SZTUCZNA INTELIGENCJA NIE JEST NAM POTRZEBNA
2. W każdej z grup dzielimy się na mniejsze /2-4 osoby/ zespoły, które zbierają argumenty dla swojej grupy. 
3. W ramach każdej grupy wybierane są najmocniejsze argumenty. Przedstawiciel grupy jako rzecznik przedstawia argumenty przeciwnikom.
4.  Wracamy do pracy w grupach podzielonych na zespoły, żeby znaleźć kontrargumenty do przedstawionych przez przeciwników argumentów.
5. W ramach każdej grupy wybierane są najmocniejsze kontrargumenty. 
 
STOP-KLATKA Zapisz w zeszycie najtrafniejszy Twoim zdaniem argument w Twojej grupie.
PODSUMOWANIE PRACY W GRUPIE: Wspólnie - szukamy najcelniejszych argumentów. 
 
Pomysł na lekcję i wybrane ćwiczenia pochodzą z bloga Agaty Kozyry: http://kreatywnypolonista.blogspot.com/2018/11/o-nietrudnej-sztuce-argumentowania.html
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz