wtorek, 10 listopada 2020

JAK POWSTAŁ CZŁOWIEK WEDŁUG STAROŻYTNYCH GREKÓW?

Luca Giordano, Prometeusz, II połowa XVII wieku, olej na płótnie, Muzeum Narodowe w Warszawie, domena publiczna

CEL: POZNAJEMY MIT O PROMETEUSZU.
NACOBEZU:
 

  1. Poznaję mit o dobroczyńcy ludzkości - Prometeuszu.
  2. Wymieniam zasługi Prometeusza.
  3. Wyjaśniam, czym jest puszka Pandory i prometeizm.
  4. Czytam obraz "Prometeusz" (Luca Giordano).

czwartek, 5 listopada 2020

Jak powstały pory roku według starożytnych Greków?

 

"Echo i Narcyz"John William Waterhouse, Echo i Narcyz, 1903, Walker Art Gallery, domena publiczna

CEL: Tłumaczymy następstwo pór roku według starożytnych Greków.

NACOBEZU:

  1. Czytam ze zrozumieniem mit o Demeter i Persefonie.
  2.  Nazywam uczucia Demeter.
  3. Wyjaśniam, jak Grecy wyobrażali sobie następstwo pór roku.