CEL: Tłumaczymy następstwo pór roku według starożytnych Greków.
NACOBEZU:
- Czytam ze zrozumieniem mit o Demeter i Persefonie.
- Nazywam uczucia Demeter.
- Wyjaśniam, jak Grecy wyobrażali sobie następstwo pór roku.
W domu przeczytaliśmy fragment "Mitologii greckiej" Jana Parandowskiego "Mit o Demeter i Persefonie", obejrzeliśmy film zrealizowany przez "Bajkowy zakątek". Odpowiedz na pytania, które sprawdzą Twoje rozumienie mitu:
- Kto jest główną bohaterką mitu?
- W jakim momencie poznajemy Demeter?
- Kto był sprawcą tragedii matki?
- Gdzie zniknęła Persefona?
- Co stało się na Ziemi, gdy Demeter wpadła w rozpacz?
- Jak Zeus chciał ratować sytuację?
- Dlaczego Persefona musi wracać do Hadesu na trzy miesiące w roku?
- W jaki sposób Demeter okazuje radość, gdy córka spędza z nią czas?
- W jaki sposób Demeter okazuje smutek, gdy Persefona wraca do Hadesa?
- Do którego fragmentu mitu nawiązuje obraz "Echo i Narcyz"?
DLA CHĘTNYCH: Poszukaj informacji, kim była Echo w mitologii greckiej i co ma wspólnego z Narcyzem?
Poszukaj w tekście informacji na temat uczuć Demeter. Zapisz je w zeszycie wraz z określeniami w dwóch kolumnach:
- Utrata córki;
- Odzyskanie córki.
NA KONIEC: Wyjaśnij w zeszycie, jak Grecy wyobrażali sobie następstwo pór roku.
PRACA DOMOWA: Przejrzyj prace kolegów i koleżanek w olimpijskim padlecie. Przygotuj się do poniedziałkowej kartkówki:
1. Wyjaśniam, co to mit i mitologia, politeizm i monoteizm.
2. Przedstawiam bogów olimpijskich.
3. Wyjaśniam, jak powstał świat i pory roku według starożytnych Greków.
4. Rozpoznaję bogów po atrybutach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz