sobota, 21 listopada 2020

PO NITCE DO... TEZEUSZ PRZYBYWA DO MINOTAURA.

CEL: POZNAJEMY MIT O TEZEUSZU I ARIADNIE
NACOBEZU:  
1. Czytam ze zrozumieniem mit o Tezeuszu i Ariadnie.
2. Oceniam postępowanie Tezeusza. 
3. Wyjaśniam, co oznaczają związki "nić Ariadny" i "dojść po nitce do kłębka".

środa, 18 listopada 2020

DRAMAT W PRZESTWORZACH!

CEL: Poznaję mit o Dedalu i Ikarze.
NACOBEZU:
  1. Czytam ze zrozumieniem mit o Dedalu i Ikarze.
  2. Przedstawiam bohaterów mitu - Dedala i Ikara.
  3. Wyjaśniam znaczenie związku frazeologicznego "ikarowe loty".
  4.  Analizuję obraz Pietera Bruegela Starszego "Pejzaż z upadkiem Ikara".

niedziela, 15 listopada 2020

CO ZOSTAŁO W JĘZYKU Z MITOLOGII GRECKIEJ?

CEL: Wyjaśniamy mitologiczne związki frazeologiczne.
NACOBEZU:
  1.  Wyjaśniam pochodzenie związków frazeologicznych pochodzących z mitologii greckiej.
  2. Poszukuję odpowiedzi w słowniku frazeologicznym online.
  3. Stosuję poprawnie związki frazeologiczne.
🔑 Co ma wspólnego informatyczny trojan z koniem trojańskim?

SYZYF - KRÓL KORYNTU SKAZANY NA WIECZNE MĘKI

 

https://www.pracowniapolonistyczna.pl/2019/03/rysownia-literacka-mit-o-syzyfie.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CEL: OPOWIADAMY, DLACZEGO SYZYF ZOSTAŁ TAK OKRUTNIE UKARANY PRZEZ ZEUSA.

NACOBEZU:

  1. Przedstawiam historię króla Koryntu - Syzyfa.
  2. Oceniam postępowanie Syzyfa.
  3. Wyjaśniam związek frazeologiczny "syzyfowa praca".
  4. Opowiadam, jak Grecy wyobrażali sobie życie po śmierci.
  5. Piszę ogłoszenie.