środa, 18 listopada 2020

DRAMAT W PRZESTWORZACH!

CEL: Poznaję mit o Dedalu i Ikarze.
NACOBEZU:
  1. Czytam ze zrozumieniem mit o Dedalu i Ikarze.
  2. Przedstawiam bohaterów mitu - Dedala i Ikara.
  3. Wyjaśniam znaczenie związku frazeologicznego "ikarowe loty".
  4.  Analizuję obraz Pietera Bruegela Starszego "Pejzaż z upadkiem Ikara".
Na dobry początek obejrzyj krótki film dotyczący ludzkich marzeń o lataniu:
 
 
Zastanów się, co ma wspólnego base jumping z historią opowiedzianą w micie o Dedalu i Ikarze?

Na lekcji online opowiesz ustnie mit o dramacie w przestworzach. Zwróć uwagę na bohaterów: Dedala, Minosa, Ikara, Minotaura; miejsca: Kreta, Morze Ikaryjskie.

Spośród podanych określeń wybierz te, które charakteryzują Dedala i te, które charakteryzują Ikara: realista, marzyciel, skrupulatny, dokładny, lekkomyślny, kreatywny, buntowniczy, roztargniony, roztropny, buntowniczy, beztroski, zuchwały, inteligentny, twórczy, precyzyjny, pomysłowy, pracowity, nieposłuszny. Zrób rysnotkę w zeszycie 👌.

Wyjaśnij znaczenie związku frazeologicznego: ikarowe loty.

Przyjrzyj się obrazowi "Pejzaż z upadkiem Ikara" i odpowiedz na pytania:
  1. Jakie postacie występują na pierwszym planie? Czym się zajmują?
  2. Jaka jest pora dnia?
  3. Co widać w tle?
  4. Gdzie jest postać Dedala i Ikara?
  5. Kto lub co jest bohaterem obrazu?
  6. Który fragment mitu ilustruje scenka rodzajowa przedstawiona na obrazie?
  7.  Dlaczego historia opowiedziana przez Bruegela została w ten sposób ukazana?
Pieter Bruegel Starszy - manosuelta.files.wordpress.com, Domena publiczna, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=6272172
 
 
 
 
 
 
 
 
 
PRACA DOMOWA: Przeczytam mit o Tezeuszu i Ariadnie (s. 228).
PRACA DOMOWA (dla chętnych): Ćw. 7, s. 235 (prześlij zdjęcie wykonanej pracy na adres: polskioswojony205@gmail.com).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz