CEL: POZNAJEMY MIT O TEZEUSZU I ARIADNIE
NACOBEZU:
1. Czytam ze zrozumieniem mit o Tezeuszu i Ariadnie.
2. Oceniam postępowanie Tezeusza.
3. Wyjaśniam, co oznaczają związki "nić Ariadny" i "dojść po nitce do kłębka".
Na dobry początek wróć do mitu o Dedalu i Ikarze i opowiedz, co ma wspólnego Dedal, Minotaur, Minos, Kreta i Ateny?
Obejrzyj krótki film z "Bajania na ścianie":
Idąc po nitce do kłębka, zrób plan wydarzeń mitu. Narysuj swój kłębek wydarzeń w zeszycie.
Na lekcji online zastanów się z kolegami i koleżankami nad postępowaniem Tezeusza. Ocenimy je wspólnie. W czasie lekcji w zeszycie zrobisz notatkę.
Wyjaśnij, co oznaczają związki frazeologiczne: "nić Ariadny", "po nitce do kłębka". Ułóż zdania z tymi związkami.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz