poniedziałek, 15 listopada 2021

BOHATER/BOHATERKA POWIEŚCI, KTÓRA WYKAZAŁA SIĘ / KTÓRY WYKAZAŁ SIĘ SZCZEGÓLNĄ ODWAGĄ - CHARAKTERYSTYKA.

CEL: PISZEMY CHARAKTERYSTYKĘ NETA, FELIXA LUB NIKI.
 
NACOBEZU DO CHARAKTERYSTYKI:
 
1. We wstępie przedstawiam postać /imię, nazwisko, tytuł, autora; sytuacja rodzinna, szkoła, przyjaciele, podkreślam szczególną odwagę/.
2. W rozwinięciu opisuję wygląd /twarz, sylwetka, styl ubierania się/, usposobienie /kontakty ze światem, innymi ludźmi/, umiejętności /szczególne umiejętności i zdolności, umysłowość/, cechy charakteru /zwracam uwagę na odwagę/.
3. W zakończeniu podsumowuję i oceniam postać /nawiązuję do szczególnej odwagi/.
4. Dbam o układ graficzny /dzielę tekst na akapity/.
5. Dbam o poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną.
6. Dbam o bogaty język /unikam powtórzeń, stosuję epitety, porównania, związki frazeologiczne/.

piątek, 5 listopada 2021

SKŁADNIOWA OPOWIEŚĆ O RYCERZU W ŚREDNIOWIECZU.

 CEL: Powtarzamy wiadomości o zdaniu pojedynczym.

NACOBEZU: 

  1. Rozpoznaję zdanie pojedyncze.
  2. Wskazuję podmiot i orzeczenie w zdaniu.
  3. Znajduję związki wyrazów w zdaniu.
  4. Rysuję wykres zdania pojedynczego.

wtorek, 26 października 2021

CZY ŁATWO ZASZUFLADKOWAĆ KSIĄŻKĘ RAFAŁA KOSIKA?

CEL: OMAWIAMY RODZAJ I GATUNEK KSIĄŻKI "FELIKS, NET I NIKA ORAZ GANG NIEWIDZIALNYCH LUDZI".
NACOBEZU:
1. Szukam podobieństw i różnic.
2. Tworzę notatkę o serii książek Rafała Kosika.
3. Określam rodzaj i gatunek literacki.

czwartek, 21 października 2021

O PRZYJAŹNI RZECZOWNIKA Z PRZYMIOTNIKIEM I LICZEBNIKIEM.

CEL: POWTARZAMY WIADOMOŚCI O PRZYMIOTNIKU I PRZYMIOTNIKU.
NACOBEZU:
1. Rozpoznaję przymiotniki i liczebniki w zdaniu.
2. Rozpoznaję rodzaje liczebników.
3. Znam właściwości liczebnika i przymiotnika.
4. Odkrywam  zależności między rzeczownikiem i jego określeniami.