By Alina Zienowicz Ala z - Praca własna, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3454733 |
CEL: Poznajemy bogów olimpijskich.
NACOBEZU:
- Czytam ze zrozumieniem.
- Przeprowadzam wywiad.
- Charakteryzuję siebie przez atrybuty.
- Bawię się.
- Poznaję słowo atrybut i politeizm.
Na dobry początek wymień poznanych braci i siostry Zeusa, a później przeczytaj tekst w podręczniku (s.206-207). Kto jeszcze pojawia się na Olimpie?
Można dostać zawrotu głowy! Tylu bogów i bogiń! Czy wiesz, że starożytni Grecy wierzyli w wielu bogów. Każdy dom miał też swoich bogów. Wiara w wielu bogów to POLITEIZM. A jak nazywa się wiara w jednego boga?
Kto jest kim? Postaraj się znaleźć informacja na temat bogów olimpijskich i zrób notatkę, która odpowie na pytania:
- Jak ma na imię każdy z bogów?
- Czego jest bogiem?
- Kim są jego rodzice?
- Jaki jest jego atrybut?
W parach (w czasie lekcji online) przeprowadźcie wywiad z wybranym bogiem olimpijskim.
Sprawdźcie, co już wiecie o bogach olimpijskich: Sprawdź się
Bogowie greccy tak bardzo przypominali ludzi: kochali, zdradzali, oszukiwali, popełniali błędy. Każdy miał jednak jakieś szczególne właściwości i zdolności, o których przypominały ich atrybuty. Zastanów się, co mogłoby być Twoim atrybutem. Napisz o tym, uzasadniając swój wybór (5-6 zdań).
Praca domowa: Na następnej lekcji poszukamy odpowiedzi na pytanie, jak powstały pory roku. Przygotuj się i przeczytaj tekst z podręcznika: Mit o Demeter i Persefonie (s. 208-210). Na wykonanie zadania masz czas do 5 listopada.
Praca domowa dla chętnych: Na Olimpie wiele się działo. Sprawdź, dlaczego greccy bogowie byli nieśmiertelni, co jadali i pili? Na wykonanie zadania masz czas do 4 listopada.
Powodzenia!
MP
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz