poniedziałek, 6 września 2021

Literacka mapa szóstoklasisty

 

CEL: Rozmawiamy o literackich wyzwaniach w klasie szóstej.

NACOBEZU:

1. Poznaję i współtworzę literacką mapę.

2. Decyduję o podjęciu literackich wyzwań.

3. Tworzę lekturownik.

NA ROZGRZEWKĘ przemyśl i powiedz, co myślisz o czytaniu zapisanym w sentencji: "Mieszkanie bez książki ciemniejsze jest niż bez lampy." Henryk sienkiewicz

WYZWANIE DLA GRUP: 

Drogie Uczennice! Drodzy Uczniowie!

Przed Wami przygoda z językiem polskim. W tym roku będziemy odkrywać fantastyczne i realistyczne światy, przemierzając kontynenty i nieznane krainy. Odbędziemy podróż w przeszłość i przyszłość. Przyjrzymy się teraźniejszości. Mam nadzieję, że nasze wędrówki Wam się spodobają i że Wy również zaprosicie mnie do swoich krain.

Dostajecie mapę, na której zaznaczycie tytuły lektur do omówienia w klasie szóstej. Chochlik drukarski zaszyfrował jednak tytuły lektur. Korzystając z szyfrów GA-DE-RY-PO-LU-KI lub PO-LI-TY-KA-RE-NU, odszyfrujcie autorów i tytuły Waszych lektur, żebyśmy poznali listę lektur. Postarajcie się zapisać prawidłowe nazwy /tytuły/ na naszej literackiej mapie.

  1. Sykulsłkw Irm, Bkjal epbpyów
  2. Ekfkł Apsla, Frilx, Ury l Ulak pekz Gkug Ulrwldzlkiutch Indzl
  3. Kangcr Iygskcik, Bgjik
  4. Hdnyri Skdnikdwkcz, W olstrnk k w olszczr
  5. Jphn Ypngue Ydldu Tpuikdn, Hpbbkt, czruk tgm k z opwyptdm
  6. Fygamdntr Bkbukk
  7. Nkdzngnd mktr aydcikd
  8. Mkłgpezkyk Mnslrepwlcz, Jęzta Yepiil
  9. Gegm Mkcikdwkcz, Ogn Tgedlsz (fygamdntr)

    powodzenia😊
 


WYZWANIE DLA CIEBIE: Lekturownik, czyli zapis Twoich przemyśleń lekturowych - kryteria sukcesu:

1.  Twój lekturownik rośnie z Tobą i będzie Ci służył do ósmej klasy, dlatego prowadź go rzetelnie i starannie.

2. Twój lekturownik zawiera: ponumerowane strony i spis treści, który będziesz uzupełniać na bieżąco.

3. Każda lektura zawiera metryczkę zawierającą:

a.  Imię i nazwisko autora

b.  Tytuł

c.   Datę i miejsce wydania

d.   Czas powstania

e.   Rodzaj literacki

f.    Gatunek literacki

4. Czytając lekturę gromadzisz w lekturowniku swoje przemyślenia: pytania, ważne zdania, wątpliwości itp.

5. Przy omawianiu lektury uzupełniasz dane dotyczące świata przedstawionego, problematyki, motywów.

6.  Z czasem zaczniesz szukać połączeń z innymi tekstami.

7.  Twoje notatki mogą mieć dowolną formę /używaj kolorów, rysunków, wyróżnień tekstu/.

8.   Po przeczytaniu lektury zapisuj swoją refleksję na jej temat.

9.   W lekturowniku możesz umieszczać również zapiski dotyczące innych lektur niż te, które omawiamy na lekcji.

10. Lekturownik podlega ocenie kształtującej (odnoszącej się do kryteriów sukcesu) i raz w semestrze ocenie punktowej.

WYZWANIE DLA WSZYSTKICH: Podręcznik. Poznaj, otwórz, pomyśl. Co zrobić, gdy mamy otworzyć podręcznik? - konkurs na tajemne hasło otwierające podręcznik.

Do zobaczenia na lekcji:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz