CEL: Rozmawiamy o literackich wyzwaniach w klasie szóstej.
NACOBEZU:
1. Poznaję i współtworzę literacką mapę.
2. Decyduję o podjęciu literackich wyzwań.
3. Tworzę lekturownik.
NA ROZGRZEWKĘ przemyśl i powiedz, co myślisz o czytaniu zapisanym w sentencji: "Mieszkanie bez książki ciemniejsze jest niż bez lampy." Henryk sienkiewicz
WYZWANIE DLA GRUP:
Drogie Uczennice! Drodzy Uczniowie!
Przed Wami przygoda z językiem polskim. W tym roku będziemy odkrywać fantastyczne i realistyczne światy, przemierzając kontynenty i nieznane krainy. Odbędziemy podróż w przeszłość i przyszłość. Przyjrzymy się teraźniejszości. Mam nadzieję, że nasze wędrówki Wam się spodobają i że Wy również zaprosicie mnie do swoich krain.
Dostajecie mapę, na której zaznaczycie tytuły lektur do omówienia w klasie szóstej. Chochlik drukarski zaszyfrował jednak tytuły lektur. Korzystając z szyfrów GA-DE-RY-PO-LU-KI lub PO-LI-TY-KA-RE-NU, odszyfrujcie autorów i tytuły Waszych lektur, żebyśmy poznali listę lektur. Postarajcie się zapisać prawidłowe nazwy /tytuły/ na naszej literackiej mapie.
Sykulsłkw Irm, Bkjal epbpyów
Ekfkł Apsla, Frilx, Ury l Ulak pekz Gkug Ulrwldzlkiutch Indzl
Kangcr Iygskcik, Bgjik
Hdnyri Skdnikdwkcz, W olstrnk k w olszczr
Jphn Ypngue Ydldu Tpuikdn, Hpbbkt, czruk tgm k z opwyptdm
Fygamdntr Bkbukk
Nkdzngnd mktr aydcikd
Mkłgpezkyk Mnslrepwlcz, Jęzta Yepiil
Gegm Mkcikdwkcz, Ogn Tgedlsz (fygamdntr)
powodzenia😊
WYZWANIE DLA CIEBIE: Lekturownik, czyli zapis Twoich przemyśleń lekturowych - kryteria sukcesu:
1. Twój lekturownik rośnie z Tobą i będzie Ci służył do ósmej klasy, dlatego prowadź go rzetelnie i starannie.
2. Twój lekturownik zawiera: ponumerowane strony i spis treści, który będziesz uzupełniać na bieżąco.
3. Każda lektura zawiera metryczkę zawierającą:
a. Imię i nazwisko autora
b. Tytuł
c. Datę i miejsce wydania
d. Czas powstania
e. Rodzaj literacki
f. Gatunek literacki
4. Czytając lekturę gromadzisz w lekturowniku swoje przemyślenia: pytania, ważne zdania, wątpliwości itp.
5. Przy omawianiu lektury uzupełniasz dane dotyczące świata przedstawionego, problematyki, motywów.
6. Z czasem zaczniesz szukać połączeń z innymi tekstami.
7. Twoje notatki mogą mieć dowolną formę /używaj kolorów, rysunków, wyróżnień tekstu/.
8. Po przeczytaniu lektury zapisuj swoją refleksję na jej temat.
9. W lekturowniku możesz umieszczać również zapiski dotyczące innych lektur niż te, które omawiamy na lekcji.
10. Lekturownik podlega ocenie kształtującej (odnoszącej się do kryteriów sukcesu) i raz w semestrze ocenie punktowej.
WYZWANIE DLA WSZYSTKICH: Podręcznik. Poznaj, otwórz, pomyśl. Co zrobić, gdy mamy otworzyć podręcznik? - konkurs na tajemne hasło otwierające podręcznik.
Do zobaczenia na lekcji:)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz