wtorek, 28 września 2021

Trening czyni mistrza - powtarzamy części mowy. Rzeczownik.

CEL: POWTARZAMY CZĘŚCI MOWY.
NACOBEZU:
  1. Rozpoznaję właściwości części mowy: rzeczownik.
  2. Rozpoznaję rzeczowniki o nietypowej odmianie.
 
STACJA RZECZOWNIK
Skup się i wykonaj ćwiczenia. Jeśli z czymś sobie nie radzisz, pomogę Ci. Jeśli skończyć przejdź dalej: KARTA RZECZOWNIK.

ZASTANÓW SIĘ, CO JUŻ WIESZ O RZECZOWNIKU.
 


WIEM, UMIEM, ROZUMIEM

Rozpoznaję rodzaj rzeczownika.


Rozpoznaję rzeczowniki pochodzące od czasowników.


Odnajduję rzeczowniki w zdaniu.


Określam przypadek, liczbę i rodzaj rzeczownika w zdaniu.


Odmieniam rzeczowniki przez przypadki.


Poprawnie stosuję rzeczowniki, które sprawiają trudność.


Rozpoznaję rzeczowniki własne i pospolite.


Znam i stosuję zasady pisowni rzeczowników własnych i pospolitych.


 
CZAS NA WYZWANIE: Przyjrzyj się rzeczownikom poniżej i postaraj się, używając skojarzeń, określić, czy są to rzeczowniki żywotne czy nieżywotne; osobowe czy nieosobowe, konkretne czy abstrakcyjne; własne czy pospolite. Pomoże Ci grafika:
 
https://aniakubica.com/kursy-internetowe/rzeczownik-od-podstaw/#rodzaje

RZECZOWNIKI: kot, Adam, sprawiedliwość, owoc, słońce, krasnoludek, kwiat, dym, pająk.

/np. nauczycielka - rzeczownik pospolity, konkretny, żywotny, osobowy./
 
POĆWICZ SAMA/SAM: RZECZOWNIK ŻYWOTNE I NIEŻYWOTNE.
 
ZADANIE DLA CHĘTNYCH:  Napisz krótkie opowiadanie, używając rzeczownika krasnoludek (w liczbie pojedynczej lub mnogiej) we wszystkich siedmiu przypadkach.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz