CEL: POWTARZAMY CZĘŚCI MOWY.
NACOBEZU:
NACOBEZU:
- Rozpoznaję właściwości części mowy: rzeczownik.
- Rozpoznaję rzeczowniki o nietypowej odmianie.
Skup się i wykonaj ćwiczenia. Jeśli z czymś sobie nie radzisz, pomogę Ci. Jeśli skończyć przejdź dalej: KARTA RZECZOWNIK.
ZASTANÓW SIĘ, CO JUŻ WIESZ O RZECZOWNIKU.
CZAS NA WYZWANIE: Przyjrzyj się rzeczownikom poniżej i postaraj się, używając skojarzeń, określić, czy są to rzeczowniki żywotne czy nieżywotne; osobowe czy nieosobowe, konkretne czy abstrakcyjne; własne czy pospolite. Pomoże Ci grafika:
RZECZOWNIKI: kot, Adam, sprawiedliwość, owoc, słońce, krasnoludek, kwiat, dym, pająk.
/np. nauczycielka - rzeczownik pospolity, konkretny, żywotny, osobowy./
POĆWICZ SAMA/SAM: RZECZOWNIK ŻYWOTNE I NIEŻYWOTNE.
ZADANIE DLA CHĘTNYCH: Napisz krótkie opowiadanie, używając rzeczownika krasnoludek (w liczbie pojedynczej lub mnogiej) we wszystkich siedmiu przypadkach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz