poniedziałek, 27 września 2021

To prawdziwy zawrót głowy! Powtarzamy części mowy.

 CEL: Powtarzamy części mowy.

NACOBEZU:

1. Rozpoznaję rzeczownik, czasownik, przymiotnik, liczebnik, przysłówek, przyimek, spójnik.

2. Rozpoznaję właściwości poznanych części mowy.

NA DOBRY POCZĄTEK. W szufladach często gubią skarpetki. Nikt tego nie lubi, prawda? Zwłaszcza rano, gdy spieszymy się do szkoły. W szufladach polonistycznych gubią się wyrazy. Pomóż je pochować we właściwe miejsca według opisów. KARTA DO WYDRUKOWANIA

POPRACUJ SAMODZIELNIE. A teraz dowiemy się, co już wiemy. Wybierz jedną z części mowy i opowiedz o niej, tak jakbyś opowiadała/opowiadał o koleżance/koledze. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.

1. Jak masz na imię?

2. Czy jesteś odmienny?

3. Jakie masz znaczenie?

4. Na jakie pytania odpowiadasz?

5. Z kim przyjaźnisz się w zdaniu?

6. Czy są jakieś trudności w twoim życiu (w odmianie, znaczeniu)?

PODZIEL SIĘ z kolegą/koleżanką swoimi spostrzeżeniami.

ODPOWIEDZ NA PYTANIA: Co już wiem o częściach mowy? / Czego muszę się dowiedzieć?

A JUTRO BĘDĄ ĆWICZENIA, więc do zobaczenia!

ZADANIE DLA CHĘTNYCH:

Zastanów się, czy słowo obok i blisko to przysłówek czy przyimek? 

1. Stałam obok Ani na przerwie.

2. Aby dobrze cię widzieć, stanęłam obok.

3. Podszedł blisko.

4. Mieszkam blisko metra.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz