CEL: Powtarzamy części mowy.
NACOBEZU:
1. Rozpoznaję rzeczownik, czasownik, przymiotnik, liczebnik, przysłówek, przyimek, spójnik.
2. Rozpoznaję właściwości poznanych części mowy.
NA DOBRY POCZĄTEK. W szufladach często gubią skarpetki. Nikt tego nie lubi, prawda? Zwłaszcza rano, gdy spieszymy się do szkoły. W szufladach polonistycznych gubią się wyrazy. Pomóż je pochować we właściwe miejsca według opisów. KARTA DO WYDRUKOWANIA
POPRACUJ SAMODZIELNIE. A teraz dowiemy się, co już wiemy. Wybierz jedną z części mowy i opowiedz o niej, tak jakbyś opowiadała/opowiadał o koleżance/koledze. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.
1. Jak masz na imię?
2. Czy jesteś odmienny?
3. Jakie masz znaczenie?
4. Na jakie pytania odpowiadasz?
5. Z kim przyjaźnisz się w zdaniu?
6. Czy są jakieś trudności w twoim życiu (w odmianie, znaczeniu)?
PODZIEL SIĘ z kolegą/koleżanką swoimi spostrzeżeniami.
ODPOWIEDZ NA PYTANIA: Co już wiem o częściach mowy? / Czego muszę się dowiedzieć?
A JUTRO BĘDĄ ĆWICZENIA, więc do zobaczenia!
ZADANIE DLA CHĘTNYCH:
Zastanów się, czy słowo obok i blisko to przysłówek czy przyimek?
1. Stałam obok Ani na przerwie.
2. Aby dobrze cię widzieć, stanęłam obok.
3. Podszedł blisko.
4. Mieszkam blisko metra.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz