CEL: POWTARZAM, CO WIEM O SPÓJNIKU.
NACOBEZU:
1. Rozpoznaję spójnik.
2. Znam właściwości spójnika.
3. Znam zasady interpunkcji dotyczące spójnika.
"Niechaj nikt za to spójnika nie łaja,
że sam nic nie znaczy, lecz tylko spaja."
Przeczytaj krótki wierszyk, przypomnij sobie, co mówiliśmy w czwartej klasie o spójniku i wykonaj zadania (zrób notatkę w zeszycie):
- Co znaczą słowa: "sam nic nie znaczy"?
- Jaką rolę odgrywa spójnik w zdaniu?
- Wymień 3 spójniki, przed którymi stawiamy przecinek.
- Wymień 3 spójniki, przed którymi nie stawiamy przecinka.
Sprawdź się: SPÓJNIK - Z PRZECINKIEM LUB BEZ
Czas na ćwiczenia: Wykonaj w zeszycie ćw. 5 i 6, s. 176.
PRACA DOMOWA (dla chętnych): Zajrzyj do postu dotyczącego przyimka z tamtego roku: https://polskioswojony.blogspot.com/2020/03/przyimek-niesamodzielny-przyjaciel.html.
Zrób notatkę na temat przyimka (czym jest przyimek i wyrażenie przyimkowe?, jakie właściwości ma przyimek?).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz